- תכנון מגוון ופלנוגרמות
- אחריות על המסר המתאים בנקודת המכירה והפקת אמצעי נראות, תצוגה וציוד קירור.
- מיתוג נקודות מכירה ומתחמים
שיווק קמעונאי
במה מטפל השיווק הקמעונאי?
יש חשיבות גדולה למגוון הנכון בנקודת המכירה
מחקר של המכון לפרסום בנקודות מכירה (Point of PurchaseAdvertising Institute) מעלה כי 70% מהחלטות הקנייה מתבצעות בנקודת המכירה עצמה
המסר כן קובע
אזור המעבר
אזור הדחף
אזור היעד

מודל AIDA
מודל AIDA הוא מודל בסיסי וחשוב בעולם הפרסום. הוא מתייחס ל-4 שלבים שאם ניישם אותם נצליח לייצר תגובה אצל הקונה.
A – Attention / Awareness – לתפוס את תשומת ליבו של הקונה באמצעות צבע, כיתוב בולט, תמונות ואמצעי נראות ותצוגה מעניינים ובולטים.
I – Interest – להעלות את העניין של הלקוח באמצעות התמקדות והדגמה של יתרון וערך עבורו באמצעות מילים והצעות שיעניינו את הקונה: “חדש” “משתלם”, היתרון בשבילו מהמוצר, מחיר הכי משתלם.
D – Desire – לשכנע את הלקוח שהוא רוצה וחושק במוצר / שירות ושזה ישרת את צרכיו, כלומר, ליצור גירוי לפעולה באמצעות שאלות: “כבר טעמת?” “ניסית?” וכן באמצעות מדפים מלאים ללא חוסרים, מגוון נכון עבור הלקוח, סדר, ניקיון ותאורה. בנוסף, אמצעי תצוגה משניים, מעבר לאזור היעד” של המוצר, כדי לחשוף לצורך שלא תוכנן.
A – Action – להוביל את הלקוח לפעול או לרכוש את המוצר. כתיבת מחיר או מבצע באופן עקבי ברור וקריא. חשיפת המוצר והמבצע גם ברגע הקניה, ליד אזור קו הקופה ובאמצעות העובדים בחנות.
שילוט בחנות
