שיווק קמעונאי

במה מטפל השיווק הקמעונאי?

  • תכנון מגוון ופלנוגרמות
  • אחריות על המסר המתאים בנקודת המכירה והפקת אמצעי נראות, תצוגה וציוד קירור.
  • מיתוג נקודות מכירה ומתחמים

יש חשיבות גדולה למגוון הנכון בנקודת המכירה

מחקר של המכון לפרסום בנקודות מכירה (Point of PurchaseAdvertising Institute) מעלה כי 70% מהחלטות הקנייה מתבצעות בנקודת המכירה עצמה

מקסום מכר בשטח תצוגה נתון
התפרקות מהירה של מוצרים
צמצום OOS

המסר כן קובע

אזור המעבר

באזור המעבר, הכולל גישה לחנות, כדאי להתמקד במשיכת תשומת לב כללית

אזור הדחף

באזור הדחף, הכולל קופות ותצוגות נוספות בתוך החנות, חבר מוצרים לאירועים

אזור היעד

באזור היעד, שבדרך כלל הינו המקרר מדף השתייה העיקרי בחנות, עזור לקונה לרכוש את המוצר המתאים בשבילו על בסיס הצעת ערך ותועלת
שני מודלים של משפך שיווקי: בעברית ובאנגלית (AIDA). ארבעה שלבים: תשומת לב, עניין, רצון, פעולה.

מודל AIDA

מודל AIDA הוא מודל בסיסי וחשוב בעולם הפרסום. הוא מתייחס ל-4 שלבים שאם ניישם אותם נצליח לייצר תגובה אצל הקונה.

A – Attention / Awareness – לתפוס את תשומת ליבו של הקונה באמצעות צבע, כיתוב בולט, תמונות ואמצעי נראות ותצוגה מעניינים ובולטים.

I – Interest – להעלות את העניין של הלקוח באמצעות התמקדות והדגמה של יתרון וערך עבורו באמצעות מילים והצעות שיעניינו את הקונה: “חדש” “משתלם”, היתרון בשבילו מהמוצר, מחיר הכי משתלם.

D – Desire – לשכנע את הלקוח שהוא רוצה וחושק במוצר / שירות ושזה ישרת את צרכיו, כלומר, ליצור גירוי לפעולה באמצעות שאלות: “כבר טעמת?” “ניסית?” וכן באמצעות מדפים מלאים ללא חוסרים, מגוון נכון עבור הלקוח, סדר, ניקיון ותאורה. בנוסף, אמצעי תצוגה משניים, מעבר לאזור היעד” של המוצר, כדי לחשוף לצורך שלא תוכנן.

A – Action – להוביל את הלקוח לפעול או לרכוש את המוצר. כתיבת מחיר או מבצע באופן עקבי ברור וקריא. חשיפת המוצר והמבצע גם ברגע הקניה, ליד אזור קו הקופה ובאמצעות העובדים בחנות.

שילוט בחנות

בשילוט דיגיטלי החשיפה גדלה פי 2.5 מול שילוט סטטי
גרף המציג השפעת מספר האלמנטים על יעילות: 1-3 אלמנטים מוסיפים 15%, 3-6 אלמנטים מוסיפים 88%, ו-7+ אלמנטים ללא השפעה חיובית.
יש לזכור כי ריבוי אלמנטים עלול להעמיס על הקונה ולגרום לירידה בכוונת הקניה

תמונות מפעילויות
השיווק הקמעונאי

תפריט נגישות