- תכנון מגוון ופלנוגרמות
- אחריות על המסר המתאים בנקודת המכירה והפקת אמצעי נראות, תצוגה וציוד קירור.
- מיתוג נקודות מכירה ומתחמים
שיווק קמעונאי
במה מטפל השיווק הקמעונאי?
יש חשיבות גדולה למגוון הנכון בנקודת המכירה
מחקר של המכון לפרסום בנקודות מכירה (Point of PurchaseAdvertising Institute) מעלה כי 70% מהחלטות הקנייה מתבצעות בנקודת המכירה עצמה
המסר כן קובע
אזור המעבר
אזור הדחף
אזור היעד
מודל AIDA
מודל AIDA הוא מודל בסיסי וחשוב בעולם הפרסום. הוא מתייחס ל-4 שלבים שאם ניישם אותם נצליח לייצר תגובה אצל הקונה.
A – Attention / Awareness – לתפוס את תשומת ליבו של הקונה באמצעות צבע, כיתוב בולט, תמונות ואמצעי נראות ותצוגה מעניינים ובולטים.
I – Interest – להעלות את העניין של הלקוח באמצעות התמקדות והדגמה של יתרון וערך עבורו באמצעות מילים והצעות שיעניינו את הקונה: “חדש” “משתלם”, היתרון בשבילו מהמוצר, מחיר הכי משתלם.
D – Desire – לשכנע את הלקוח שהוא רוצה וחושק במוצר / שירות ושזה ישרת את צרכיו, כלומר, ליצור גירוי לפעולה באמצעות שאלות: “כבר טעמת?” “ניסית?” וכן באמצעות מדפים מלאים ללא חוסרים, מגוון נכון עבור הלקוח, סדר, ניקיון ותאורה. בנוסף, אמצעי תצוגה משניים, מעבר לאזור היעד” של המוצר, כדי לחשוף לצורך שלא תוכנן.
A – Action – להוביל את הלקוח לפעול או לרכוש את המוצר. כתיבת מחיר או מבצע באופן עקבי ברור וקריא. חשיפת המוצר והמבצע גם ברגע הקניה, ליד אזור קו הקופה ובאמצעות העובדים בחנות.